ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΣΠΟΥΔΕΣ - ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ο φορέας υποδοχής πρέπει να είναι Ίδρυμα Ανώτατης Εκπαίδευσης που έχει λάβει τον Πανεπιστημιακό Χάρτη Erasmus (ECHE). Για την κινητικότητα πρέπει να έχει υπογραφεί Διαπανεπιστημική Συμφωνία.
Η διάρκεια της κινητικότητας κυμαίνεται από 3-12 μήνες.
Οι σπουδαστές πρέπει να πραγματοποιήσουν τη δραστηριότητα κινητικότητας σε μια χώρα που συμμετέχει στο Πρόγραμμα, αλλά διαφέρει από τη χώρα του φορέα αποστολής και τη χώρα διαμονής τους.
Επιλέξιμοι συμμετέχοντες είναι οι φοιτητές που είναι εγγεγραμμένοι σε Ίδρυμα Ανώτατης Εκπαίδευσης και σπουδάζουν για την απόκτηση αναγνωρισμένου πτυχίου ή άλλου αναγνωρισμένου τίτλου ανώτατης εκπαίδευσης (έως και του διδακτορικού επιπέδου).
Οι φοιτητές πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι τουλάχιστον στο 2ο έτος σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης.
ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ
Το Πανεπιστήμιο ανακοινώνει δύο φορές το χρόνο την έναρξη υποβολής αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος φοιτητών για συμμετοχή στη δράση ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΣΠΟΥΔΕΣ. Η διαδικασία ανακοινώνεται:
- Σεπτέμβριο, για μετακινήσεις που θα πραγματοποιηθούν το επόμενο Εαρινό εξάμηνο
- Φεβρουάριο, για μετακινήσεις που θα πραγματοποιηθούν το επόμενο Χειμερινό εξάμηνο
Η επιλογή του Ιδρύματος στο οποίο μπορείτε να μετακινηθείτε γίνεται μέσα από την κατάσταση των διμερών συμφωνιών του Πανεπιστήμιου και του Τμήματός σας. Mέσω των ιστοσελίδων των συνεργαζόμενων Ιδρυμάτων, θα αναζητήσετε πληροφορίες για:
- Το πρόγραμμα σπουδών
- Τη γλώσσα διδασκαλίας
- Τις ημερομηνίες έναρξης και λήξης του εξαμήνου για το οποίο ενδιαφέρεστε
- Την προθεσμία υποβολής αίτησης για τους φοιτητές erasmus
- Τη δυνατότητα στέγασης
Bάσει αυτών θα επιλέξετε μέχρι τρία Ιδρύματα τα οποία θα δηλώσετε με σειρά προτεραιότητας.
Συμπληρώνετε την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (διατίθεται με την ανακοίνωση σε ηλεκτρονική μορφή με) και μαζί με
1. Πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας
2. Αντίγραφο πιστοποιητικού γνώσης ξένης γλώσσας
Συμπληρωματικά για μεταπτυχιακούς φοιτητές: Έγγραφο σύμφωνης γνώμης από τον Επιστημονικό Υπεύθυνο του Προγράμματος
Συμπληρωματικά για υποψήφιους διδάκτορες: Έγγραφο σύμφωνης γνώμης από την Τριμελή Επιτροπή
Αποστέλλετε τα δικαιολογητικά στο Γραφείο Erasmus: α) μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ή β) μέσω fax: 27520 96128.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ & ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Οι αιτήσεις πρωτοκολλούνται από το Γραφείο Erasmus, διαχωρίζονται ανά Τμήμα και καταγράφονται (με αναφορά στα δικαιολογητικά του υποψηφίου) σε ειδικό Έντυπο Αξιολόγησης.
Αποστέλλονται στους Τμηματικούς Συντονιστές Erasmus οι οποίοι -βάσει των κριτηρίων επιλογής* (π.χ. ακαδημαϊκή επίδοση, γνώση ξένης γλώσσας)- αξιολογούν τις αιτήσεις και συμπληρώνουν στο ειδικό έντυπο: α) πίνακα επιλεγέντων φοιτητών (αξιολογική σειρά) και β) πίνακα επιλαχόντων φοιτητών (αξιολογική σειρά). Οι αιτήσεις οι οποίες απορρίπτονται καταγράφονται στο ειδικό έντυπο με σαφή αναφορά στο λόγο απόρριψης.
Οι Τμηματικοί Συντονιστές επιστρέφουν τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά των υποψηφίων στο Γραφείο Erasmus (το οποίο και τηρεί τις αιτήσεις στο αρχείο του για 5 έτη από το έτος μετακίνησης του φοιτητή), καθώς και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.
Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων γίνεται από το Γραφείο Erasmus μέσω:
α) αποστολής ηλεκτρονικού μηνύματος (email) στους αιτούντες β) τηλεφωνικής επικοινωνίας και γ) ανάρτησης των αποτελεσμάτων στις Γραμματείες των οικείων Τμημάτων και στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου www.uop.gr/erasmus/ανακοινώσεις.
*Προσοχή: Εάν τεθούν από τα Τμήματα συμπληρωματικά κριτήρια αξιολόγησης των αιτήσεων των υποψηφίων φοιτητών τους, οι αιτούντες θα ενημερωθούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και οπωσδήποτε πριν την έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης. Τα κριτήρια θα ανακοινωθούν, επίσης, και στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου www.uop.gr/erasmus/ανακοινώσεις
META THN EΠΙΛΟΓΗ
Το Γραφείο Erasmus του Ιδρύματος επικοινωνεί μαζί σας για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και για να προγραμματίσουμε το επόμενο βήμα.
Με βάση την προθεσμία υποβολής που έχει ανακοινωθεί από το Ίδρυμα υποδοχής, υποβάλλετε αίτηση. Προσοχή! Η αίτηση υποβάλλεται με ευθύνη του φοιτητή. Ακολουθήστε τις οδηγίες όπως αναφέρονται στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος υποδοχής.
Μετά την αποστολή της αίτησής σας, το Πανεπιστήμιο του εξωτερικού σας ενημερώνει για την αποδοχή ή μη της αίτησής σας (Letter of Acceptance).
Για να διασφαλίσουμε α) τη λήψη της αίτησης από το Πανεπιστήμιο του εξωτερικού και β) την όσο το δυνατόν αμεσότερη απάντηση, το Γραφείο Erasmus αποστέλλει στα αντίστοιχα Γραφεία των ξένων Ιδρυμάτων σχετικό μήνυμα με τα στοιχεία των φοιτητών.
Σε συνεργασία με τον Ακαδημαϊκό Συντονιστή Erasmus του Τμήματός σας, αναζητείστε τα μαθήματα που θα παρακολουθήσετε στο Πανεπιστήμιο του εξωτερικού, συζητήστε μαζί του κάθε απορία σας και συμπληρώστε το Learning Agreement for Studies.
Το Learning Agreement for Studies υπογράφεται από τον φοιτητή, τον Ακαδημαϊκό Συντονιστή και αποστέλλεται με ευθύνη του φοιτητή στο Ίδρυμα υποδοχής προκειμένου να υπογραφεί. Για το έγγραφο αυτό δεν είναι υποχρεωτική η διακίνηση εγγράφων με γνήσιες υπογραφές. Σαρωμένα αντίγραφα των υπογραφών καθώς και ηλεκτρονικές υπογραφές μπορούν να γίνουν δεκτές.
Μόλις λάβετε το τελικό υπογεγραμμένο Learning Agreement for Studies επικοινωνήστε με το Γραφείο Erasmus αποστέλλοντας:
- Την επιστολή αποδοχής σας από το Πανεπιστήμιο του εξωτερικού (Letter of Acceptance), εάν σας έχει ήδη αποσταλεί. Σε διαφορετική περίπτωση το Γραφείο Erasmus επικοινωνεί εκ νέου με το Πανεπιστήμιο του εξωτερικού.
- Το Learning Agreement for studies
- Τις ακριβείς ημερομηνίες έναρξης και λήξης της μετακίνησής σας βάσει του ακαδημαϊκού ημερολογίου του Ιδρύματος υποδοχής.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η παραλαβή της αίτησής σας από το Πανεπιστήμιο του εξωτερικού δεν συνεπάγεται και την αποδοχή σας από το Πανεπιστήμιο. Αυτό βεβαιώνεται μόνο με το Letter of Acceptance
Μέσω της ιστοσελίδας του ξένου πανεπιστημίου αναζητήστε πληροφορίες για τη στέγασή σας κατά το διάστημα της μετακίνησής σας.
ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ
Έχοντας εξασφαλίσει το Letter of Acceptance μπορούμε να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα:
Λαμβάνετε από το Γραφείο Erasmus το Έντυπο δήλωσης προσωπικών στοιχείων. Σε αυτό συμπληρώνετε τα ατομικά σας στοιχεία τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την υπογραφή της Σύμβασης χορήγησης υποτροφίας
Αποστέλλετε Φωτοτυπία ταυτότητας / διαβατηρίου
Αποστέλλετε Φωτοτυπία της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου Τραπέζης
Επικοινωνείτε με το Φορέα Ασφάλισής σας (ΙΚΑ, Δημόσιο, ΟΑΕΕ κ.λπ.) :
Είτε ασφαλίζεστε εσείς προσωπικά, είτε ως προστατευόμενα Μέλη από τους γονείς σας, πρέπει να εξασφαλίσετε την Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας. Φωτοτυπία αυτής αποστέλλετε στο Γραφείο Erasmus.
Το Γραφείο Erasmus υποχρεούται πριν την αναχώρησή σας να σας παραδώσει:
1. Χάρτη φοιτητή Erasmus
2. Έντυπο Changes to the Original Learning Agreement (υποβάλλεται μόνο σε περίπτωση αλλαγών στο περιεχόμενο των σπουδών, οι οποίες επιτρέπεται να γίνουν εντός ενός μήνα από την έναρξη των σπουδών σας στο Πανεπιστήμιο του εξωτερικού)
3. Έντυπο Confirmation of Stay
4. Έντυπο Τροποποίηση της Σύμβασης για υποτροφίας κινητικότητας φοιτητή (υποβάλλεται μόνο σε περίπτωση αιτήματος παράτασης της διάρκειας μετακίνησης)
Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου με στόχο την ενθάρρυνση της συμμετοχής των φοιτητών στο Πρόγραμμα Erasmus / Κινητικότητα Φοιτητών για Σπουδές – Πρακτική Άσκηση, καλύπτει τα έξοδα μετακίνησής σας (εισιτήρια μετάβασης και επιστροφής) μέχρι συνολικού ποσού 400 ευρώ κατ’ άτομο. Κρατήστε τα πρωτότυπα εισιτήρια, τιμολόγια ή αποδείξεις αγοράς αυτών (ακόμα και για κρατήσεις μέσω Internet), κάρτες επιβίβασης (boarding passes). Με την επιστροφή σας τα δικαιολογητικά αυτά θα υποβληθούν στο Γραφείο Erasmus προκειμένου να σας αποδοθούν τα χρήματα.
Εντός 30 ημερολογιακών ημερών από την υπογραφή της Σύμβασης και από τα δύο συμβαλλόμενα μέρη, και όχι αργότερα από την ημερομηνία έναρξης της περιόδου κινητικότητας ή από την παραλαβή απόδειξης επιβεβαιωμένης άφιξης, θα καταβληθεί προχρηματοδότηση στον Συμμετέχοντα, η οποία αντιπροσωπεύει το 80% του συνολικού ποσού, εφόσον το Ίδρυμα έχει ήδη χρηματοδοτηθεί από την Ε.Μ. για τη κινητικότητα φοιτητών.
Η υποβολή της τελικής έκθεσης του Συμμετέχοντα (EU online survey) καθώς και η υποβολή της διαδικτυακής αξιολόγησης των γλωσσικών ικανοτήτων του Συμμετέχοντα (on-line assessment) μετά το τέλος της περιόδου κινητικότητας θα θεωρείται ότι συνιστά αίτημα του συμμετέχοντα για καταβολή του υπολειπόμενου ποσού της επιχορήγησης με την προϋπόθεση ότι το Ίδρυμα έχει λάβει το Πιστοποιητικό Αναλυτικής Βαθμολογίας και έχει πιστοποιήσει τις ημερομηνίες έναρξης και λήξης της περιόδου κινητικότητας. Το Ίδρυμα/ Οργανισμός θα έχει στη διάθεσή του 45 ημερολογιακές ημέρες για την καταβολή του εν λόγω ποσού ή για την έκδοση εντάλματος είσπραξης, σε περίπτωση που απαιτείται επιστροφή καταβεβλημένου ποσού.
Η ημερομηνία έναρξης των σπουδών σας πρέπει να είναι η πρώτη ημέρα κατά την οποία ο φοιτητής απαιτείται να είναι παρών στον οργανισμό υποδοχής. Π.χ. η ημέρα αυτή μπορεί να είναι η ημέρα που ξεκινά το πρώτο μάθημα, η εκδήλωση υποδοχής που διοργανώνεται από τον οργανισμό υποδοχής ή μαθήματα εκμάθησης ξένων γλωσσών και μαθήματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Στα ανωτέρω συμπεριλαμβάνεται και η συμμετοχή σε μαθήματα εκμάθησης ξένων γλωσσών που διοργανώνονται ή παρέχονται από τρίτους οργανισμούς και όχι από το Ίδρυμα υποδοχής, σε περίπτωση που το Ίδρυμα αποστολής θεωρεί ότι τα εν λόγω μαθήματα εμφανίζουν συνάφεια με την περίοδο κινητικότητας στο εξωτερικό και αποτελούν τμήμα αυτής.
Η ημερομηνία λήξης της κινητικότητας πρέπει να είναι η τελευταία ημέρα κατά την οποία ο φοιτητής απαιτείται να είναι παρών στον οργανισμό υποδοχής. Αυτή η ημέρα θα μπορούσε να είναι η τελευταία ημέρα της εξεταστικής/μαθήματος/εργασίας/υποχρεωτικής περιόδου εξέτασης.
H ημερομηνία έναρξης και λήξης της περιόδου κινητικότητας φοιτητή βεβαιώνονται στην περίπτωση κινητικότητας για σπουδές, μέσω του Πιστοποιητικού Αναλυτικής Βαθμολογίας, το οποίο εκδίδεται από το Ίδρυμα υποδοχής. Ο δικαιούχος δύναται να επισυνάψει σχετική βεβαίωση του Ιδρύματος υποδοχής αντί οι εν λόγω ημερομηνίες να βεβαιώνονται στο Πιστοποιητικό Αναλυτικής Βαθμολογίας.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ (on-line Linguistic Support)
Ο Συμμετέχων υποχρεούται να πραγματοποιήσει διαδικτυακή αξιολόγηση της γλωσσικής ικανότητας πριν και μετά το πέρας της περιόδου κινητικότητας, εάν η κύρια γλώσσα διδασκαλίας ή εργασίας είναι τα Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά ή Ολλανδικά ή όποτε συμφωνηθεί με το Ίδρυμα Αποστολής (εξαιρούνται όσοι έχουν ως μητρική γλώσσα μια από τις γλώσσες που διατίθενται από το διαδικτυακό εργαλείο). Ο Συμμετέχων θα ενημερώνει άμεσα το Ίδρυμα σε περίπτωση που αδυνατεί να πραγματοποιήσει τη διαδικτυακή αξιολόγηση.
Άδειες συμμετοχής στην αξιολόγηση των γνώσεων στην ξένη γλώσσα παρέχονται στους φοιτητές που διεξάγουν περίοδο κινητικότητας στο εξωτερικό, ελάχιστης διάρκειας δύο μηνών.
Οι άδειες διανέμονται από το Πανεπιστήμιο μετά την επιλογή των υποψηφίων. Αν η κύρια γλώσσα εργασίας ή διδασκαλίας των συμμετεχόντων είναι η μητρική τους γλώσσα, στην περίπτωση αυτή οι συμμετέχοντες δεν υποβάλλονται σε αξιολόγηση των γνώσεων σε ξένη γλώσσα.
Η πληρωμή της τελικής δόσης της επιχορήγησης εξαρτάται από την υποβολή της υποχρεωτικής διαδικτυακής αξιολόγησης στο τέλος της περιόδου κινητικότητας.
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΣΑΣ (και πριν την αναχώρησή σας)
Επικοινωνήστε με τον Επιβλέποντα Καθηγητή σας ή το αντίστοιχο Γραφείο Erasmus του ξένου Πανεπιστημίου προκειμένου να συμπληρωθεί, να υπογραφεί και να σφραγιστεί το έντυπο Confirmation of Stay. Το έντυπο αυτό ουσιαστικά πιστοποιεί τη φοίτησή σας και βεβαιώνει τις ακριβείς ημερομηνίες έναρξης – λήξης των σπουδών σας. Θα σας ζητηθεί από το Πανεπιστήμιό μας μετά την επιστροφή σας.
Ζητήστε Πιστοποιητικό Αναλυτικής βαθμολογίας. Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν είναι δυνατή η άμεση χορήγησή του, βεβαιωθείτε και ζητήστε την αποστολή του στο Γραφείο Erasmus του Πανεπιστημίου μας.
Επικοινωνήστε μαζί μας για κάθε απορία ή πρόβλημα που αντιμετωπίζετε κατά τη διάρκεια της μετακίνησής σας!
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Με τη λήξη της μετακίνησής σας, θα λάβετε αυτοματοποιημένο μήνυμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με το οποία θα κληθείτε να υποβάλετε ηλεκτρονικά την Έκθεση Μετακίνησής σας. Προσοχή! Απαντήστε άμεσα!
Σε περίπτωση μη συμπλήρωσης και υποβολής της τελικής έκθεσης (EU survey), το Ίδρυμα μπορεί να ζητήσει από τους Συμμετέχοντες να επιστρέψουν μέρος ή ολόκληρο το ποσό της επιχορήγησης από την Ε.Ε.
Μια επιπρόσθετη διαδικτυακή έκθεση/ερωτηματολόγιο μπορεί να αποσταλεί στον Συμμετέχοντα δίνοντας του τη δυνατότητα να αναφέρει προβλήματα σχετικά με ζητήματα αναγνώρισης.
Η πληρωμή της τελικής δόσης της επιχορήγησης εξαρτάται από την υποβολή της υποχρεωτικής διαδικτυακής αξιολόγησης στο τέλος της περιόδου κινητικότητας.
Αποστείλατε στο Γραφείο Erasmus το ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ υπογεγραμμένο CONFIRMATION OF STAY
Μαζί με τα ανωτέρω αναγκαία έντυπα, μην ξεχάσετε να αποστείλετε εισιτήρια, αποδείξεις πληρωμής αυτών και κάρτες επιβίβασης (boarding passes).
Μόλις λάβετε την αναλυτική σας βαθμολογία, επικοινωνήστε άμεσα με τον Ακαδημαϊκό Συντονιστή για τη διαδικασία αναγνώρισης.